Resultaten 2020

Op deze pagina treft u het eerste resultaat van ons 1e Nationaal Verenigings Onderzoek in 2020. Hiermee is een start gemaakt met een doorlopend onderzoek naar alle verenigingen in Nederland. DNA en IVBB zijn hier enorm trots op. Na jaren waarin we steeds moeten constateren dat er te weinig bekend is over verenigingen, hebben we samen dit begin gemaakt om verenigingen in kaart te brengen. Deelname is helemaal open voor alle verenigingen. Van lokale studentenvereniging tot hele grote koepels als NOC*NSF. Alle verenigingen kunnen meedoen.

Highlights Nationaal Verenigings Onderzoek 2020

Download hier de highlights van het onderzoeksrapport van het Nationaal Verenigings Onderzoek 2020 waar 567 verenigingen aan mee hebben gedaan.

Onderzoeks­rapport Nationaal Verenigings Onderzoek 2020

Alle informatie weten? Download het onderzoeksrapport van het Nationaal Verenigings Onderzoek 2020.

Bekijk de video's

Peter Noordhoek

Directeur IVBB ASQ

Annemiek Wissink

Voormalig directeur De Nederlandse Associatie (DNA)

Bregje Mollee

Directeur Advies, Strategie & Kennis ABU

Goeran de Pater

Financials in de Zorg (FiZi)

Annemieke van Willigenburg

Penningmeester Atletiekvereniging Nijkerk

"Deze resultaten geven mij beter inzicht in wat er speelt in de wereld van verenigingen."