Het Nationaal Verenigings Onderzoek is een initiatief van DNA en IVBB

Doe mee!

Wil je als vereniging nog deelnemen aan het Nationaal Verenigings Onderzoek? Klik hier voor deelname dat kan nog tot 1 maart aanstaande.

Hoe profiteer je van het onderzoek? En hoe kun je helpen het onderzoek te verbeteren? Doe mee en ervaar het zelf!

Klik hier om jezelf direct in te schrijven!

Je kunt profiteren van het onderzoek door mee te doen en zo antwoorden te krijgen op veel vragen.

Je kunt profiteren door verder te praten over de uitkomsten van het onderzoek en je daarmee verder te ontwikkelen.

Na het onderzoek zal DNA in de verschillende netwerken thema bijeenkomsten organiseren om de uitkomsten van het onderzoek te bespreken en om de uitkomsten met elkaar van meer duiding te voorzien. Je bent van harte uitgenodigd met collega’s van gedachten te wisselen en te discussiëren over de betekenis van de uitkomsten. Hiermee ontwikkel je jezelf en help je mee aan de ontwikkeling van de verenigingswereld. Verenigen is een vak.

Je kunt helpen door het verspreiden van de vragenlijst

Om een goed beeld van de verenigingswereld te krijgen, is het cruciaal om vanuit zoveel mogelijk verenigingen antwoorden op de vragen te krijgen. Wij zijn uiteraard gehouden aan de privacyregels. Zonder jouw hulp lukt het niet om de gewenste breedte te krijgen.

Gelukkig hebben meerdere partners en verenigingen hun medewerking toegezegd, maar meer hulp is zeer welkom! Heb je ideeën of lijsten neem dan even contact op met Peter Noordhoek van IVBB pn@ivbb.nl

Je kunt helpen door het aandragen van goede voorbeelden

Door ons te tippen op goede voorbeelden van andere verenigingen, helpt u de verenigingswereld verder. Uit elk voorbeeld kan een andere vereniging inspiratie halen.

Heb je tips geef die dan door aan Peter Noordhoek van IVBB pn@ivbb.nl

Je kunt helpen door mee te doen aan de opzet van de vragenlijst 2023

De vragenlijst die de basis is van het Nationaal Verenigings Onderzoek (NVO) zal ieder jaar opnieuw onder de loep worden genomen. Doe mee aan de ontwikkeling van de vragenlijst, zodat de vragen relevant en toegesneden zijn op de actualiteit bij verenigingen.

Interesse om mee te denken? Geef je op als kandidaat en mail Peter Noordhoek van IVBB pn@ivbb.nl

Inschrijven om deel te nemen

Stuur ons je gegevens. Dan krijg je van ons een uitnodiging om in 2022 mee te doen. Deelname is gratis. En uiteraard krijg je achteraf alle resultaten. Ook kosteloos.